Verspreid het woord, nu ook via de radio

radiodebuut

Mijn radiodebuut

Blijkbaar werkt het echt zo. Als er eenmaal iets op je pad komt, dan triggert dat weer andere media. Twee weken geleden werd ik door Petra van Rossum van Radio Hoeksche Waard gebeld met de vraag of ik te gast wilde zijn in haar radioprogramma ‘Business in de polder’. Hoewel het maar om een lokale omroep gaat en niet voor Radio 538 vond ik het toch erg spannend.

Business in de polder

Petra laat in haar programma iedere week de luisteraars kennismaken met een bedrijf uit de Hoeksche Waard. Een uur lang stelt ze vragen en mocht ik alles vertellen over mijn bedrijf. Ze had zich goed voorbereid en was oprecht geïnteresseerd. De spanning sloeg bij de start van het programma wel op mijn keel, maar eenmaal bezig werd het steeds meer gewoon een gesprek tussen twee Petra’s. Naderhand heb ik gevraagd hoeveel luisteraars er zijn, maar helaas hebben ze daar geen cijfers van. De registratiekosten hiervan zijn te hoog voor de omroep.

Persoonlijke groei

Het is natuurlijk leuk om op deze manier in een uur tijd een hoop mensen te bereiken, maar dat is maar één kant van de zaak. Praten in een microfoon zonder dat je weet wie en hoeveel er meeluisteren is iets dat duidelijk ver buiten mijn comfortzone ligt. Door deze stap te zetten rek ik mijn grenzen weer een beetje op. Eerst met mijn foto en verhaal in de krant en nu op de radio. Voor je het weet zit ik op tv bij ‘De Wereld draait door’.

Naamsbekendheid

De media werkt goed voor je naamsbekendheid en iedere mogelijkheid moet je dus aangrijpen. Ik word vaker gebeld en klanten komen gewoon naar me toe. Het opbouwen van een netwerk kost veel tijd en energie, maar net als voor mijn persoonlijke groei geldt blijf ik doorzetten. Het is soms frustrerend dat het niet sneller gaat, maar stapje voor stapje volhouden zorgt voor een kleine maar gestage groei.

Herhaling

Ik vertel heel vaak hetzelfde verhaal. Ik ontmoet steeds andere mensen, maar ook voor bekenden zit de kracht mijn verhaal doorgronden in de herhaling. Het fijne van verschillende soorten media is dan wel dat er meer manieren bijkomen waarlangs ik mijn verhaal kan vertellen, dan alleen via een gesprek met mij of via mijn blogs. Daarnaast bereik je door andere media ook veel makkelijker een andere groep. Via mijn blogs bereik ik alleen de mensen die direct of indirect aan mij gelinkt zijn. Maar er zullen ongetwijfeld mensen zijn die altijd naar radio HW of naar Petra luisteren. Deze mensen hebben zonder een 1 op 1 ontmoeting toch wat mee gekregen van ‘Naar Financiële Vrijheid’.

Consequent volhouden

Eigenlijk gebeurt er met het opbouwen van mijn bedrijf hetzelfde als met het opbouwen van onze financiële vrijheid. Dat begon ook stapje voor stapje door geld te sparen. Ieder jaar wat meer en op een bepaald moment heb je een dusdanige hoeveelheid geld bereikt dat je kan gaan investeren. Hierdoor gaat je geld sneller groeien en komen er andere mogelijkheden in zicht. Consequent volhouden zorgt voor groei. Het maakt niet uit hoe snel het gaat, als je maar niet opgeeft. Ik kan het niet vaak genoeg zeggen.

1 antwoord

Trackbacks & Pingbacks

  1. […] Blijkbaar werkt het echt zo. Als er eenmaal iets op je pad komt, dan triggert dat weer andere media. Twee weken geleden werd ik door Petra van Rossum van Radio Hoeksche Waard gebeld met de vraag of ik te gast wilde zijn in haar radioprogramma ‘Business in de polder’. Hoewel het maar om een lokale omroep gaat en niet voor Radio 538 vond ik het toch erg spannend. Lees verder…. […]

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *